Via Sireon App bestellen: Makkelijker kan het niet!

sireon app cheie carwash carcleaning autopoetsen waxen shampoos

Sireon: “ In het streven om altijd voorop te lopen op het gebied van innovaties in de branche, is het ons gelukt om als eerste een App te ontwikkelen waarmee de klant 24/7 inzicht heeft in het gehele assortiment en met 1 vinger op de knop zijn of haar producten gemakkelijk kan bestellen”

In 2019 heeft chemieproducent Sireon als eerste in de branche ‘bestellen via de App’ geïntroduceerd. Met jarenlange ervaring is Sireon alles behalve nieuw in de carwash- en autopoetsbranche, een speler die er naar streeft om altijd voorop te lopen op het gebied van innovatie en optimalisatie. Zo ontstond het idee van een eigen bestel-app om het voor de klant nog gemakkelijker te maken producten te bestellen. Sjoerd van Oort, verantwoordelijk voor de operationele bedrijfsvoering en projecten zoals deze, vertelt dat klanten niet alleen van 08.00 tot 17.00 werken maar ook in de avond uren en in het weekend. “Hoe makkelijk is het dan dat je 24/7 met je telefoon, tablet of computer door het gehele assortiment kan scrollen en producten kan toevoegen aan je winkelmand. Op de persoonlijke pagina heeft de klant inzicht in de orderhistorie en persoonlijke gegevens. Zo is het mogelijk om snel een herhaalorder te plaatsen of eerder bestelde producten terug te vinden. De klant kan zelf een inlog aanmaken via de website of app maar uiteraard maken wij deze ook graag aan voor de klant.”

De software

De feiten

Sjoerd vervolgt: “Het ontwikkelen van de App heeft aardig wat voeten in de aarde gehad omdat deze geheel uit eigen software opgebouwd is en aan ons huidige CRM systeem gekoppeld moest worden. Hierdoor hebben wij uiteindelijk ons verwerkingsproces buitengewoon kunnen optimaliseren. Orders welke gedaan worden via de App of website liggen nu binnen 5 seconden in het magazijn op de printer om gepicked te worden. Ook de facturatie verloopt geheel geautomatiseerd, wat uiteraard enorm veel tijd scheelt!”

“We merken dat heel veel klanten baad hebben bij het bestellen via de App of website. Binnen het eerste half jaar na de introductie zijn ruim 60% van onze huidige klanten over gegaan op het bestellen via de App of website. Iedereen is extreem enthousiast over deze manier van bestellen omdat dit stukken sneller is als met je notitieblok rondlopen en dit vervolgens uit te tikken in een mail of telefonisch door te geven. Veel klanten komen zo ook te weten dat wij veel meer te bieden hebben dan alleen reinigingschemie. Naast de meer dan 400 verschillende producten zijn wij dealer van ruim 30 A-merken waarvan wij elk product kunnen leveren. Kijk voor ons uitgebreide assortiment eens op de website of download de gratis App. Op werkdagen voor 15.00 besteld betekend dat de order de volgende werkdag geleverd wordt. Snel schakelen, dat is wat klanten willen!”

Meer Info

Ga naar site van Sireon